Konfirmation

Konfirmationsforberedelsen er for alle unge, som ønsker at blive konfirmeret eller, som vil afklares omkring beslutningen, uanset om de er døbt eller ej.

I undervisningen vil vi dykke ned i, hvad den kristne tro har af betydning for klassiske danske højtider og traditioner. Vi skal selvfølgelig også undersøge, hvem Jesus er, og hvorfor han stadig er vigtig i dag.

I undervisningen vil der også være ro til at tale om tro, tvivl, identitet, selvværd, etik, eksistens, mening og formål med livet, og vi vil se nærmere på, hvilke værdier (fx næstekærlighed, ærlighed og håb), vi vælger som retningsgivende i vores liv.

Vi har tradition for at have små konfirmandhold i Kingos kirke, så vi lærer hinanden godt at kende og har et godt kammeratskab.

Konfirmation 2024: Søndag den 5. maj 2024 kl. 10.00.

For nærmere info kontakt da kirkekontoret på 3583 4663 eller på mailen kordegnen@kingoskirke.dk.